Allmänna bestämmelser och villkor

Artikel 1 - Definitioner

I dessa villkor gäller följande definitioner:

Ångerfrist: Perioden inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt. Konsument: Den fysiska personen som inte agerar i utövandet av sin yrkesmässiga, självständiga verksamhet och ingår ett fjärravtalsavtal med en näringsidkare. Dag: Kalenderdag. Löpande skuldförhållande: Ett fjärravtalsavtal om en serie varor och/eller tjänster där leverans- och/eller mottagningsförpliktelser fördelas över en bestämd tidsperiod. Permanent datalagring: Varje medium som möjliggör för konsumenten eller näringsidkaren att personligen spara information relaterad till honom eller henne så att den kan konsulteras och reproduceras oändligt i framtiden. Ångerrätt: Möjligheten för konsumenten att inom ångerfristen dra sig ur fjärravtalsavtalet. Näringsidkare: Den fysiska eller juridiska personen som erbjuder varor och/eller tjänster på distans till konsumenter. Fjärravtalsavtal: Ett avtal som ingås inom ramen för ett av näringsidkaren organiserat försäljnings- och/eller tjänstesystem på distans uteslutande med användning av en eller flera fjärrkommunikationstekniker före avtalets ingående. Fjärrkommunikationstekniker: Medel som kan användas för att förklara ett avtals ingående utan att konsumenten och näringsidkaren samtidigt befinner sig på samma plats. Allmänna villkor: Dessa allmänna villkor för näringsidkare.

Artikel 2 - Företagsinformation

Smart Marketing Center

Benedictijnenlaan 2, 2408KE, Alphen aan den Rijn, Nederländerna

Momsregistreringsnummer / KVK: 75578212 (Nederländskt nummer)

Artikel 3 - Tillämpningsområde

Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden från näringsidkare och alla fjärravtalsavtal samt beställningar mellan näringsidkare och konsumenter.

Innan fjärravtalsavtalet ingås, kommer konsumenten att tillhandahållas texten i dessa allmänna villkor. Om detta inte är rimligt möjligt kommer konsumenten att meddelas före ingåendet av fjärravtalsavtalet att de allmänna villkoren är tillgängliga hos näringsidkaren och att de på begäran från konsumenten kommer att skickas till honom eller henne omedelbart och kostnadsfritt.

Om fjärravtalsavtalet ingås elektroniskt kommer texten i dessa allmänna villkor i enlighet med det tidigare punkten att tillhandahållas elektroniskt till konsumenten så att den kan sparas på en permanent datalagring av konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt kommer konsumenten att meddelas före ingåendet av fjärravtalsavtalet var de allmänna villkoren kan hittas elektroniskt och att de på begäran från konsumenten kommer att skickas elektroniskt eller på annat sätt så snart som möjligt och utan kostnad.

Om det utöver dessa allmänna villkor även gäller specifika produkt- eller servicevillkor, gäller den andra och tredje punkten motsvarande, och konsumenten kan i händelse av motstridiga allmänna villkor alltid hänvisa till det för honom eller henne mest fördelaktiga villkoret.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt är helt eller delvis ogiltiga eller ogiltiga, förblir avtalet och dessa villkor i övrigt i kraft, och den berörda bestämmelsen ska ersättas så snart som möjligt i ömsesidig överenskommelse.

Frågor som inte regleras i dessa allmänna villkor kommer att bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Oklarheter avseende tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor ska tolkas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudande

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor kommer detta att tydligt anges i erbjudandet.

Erbjudandet är inte bindande. Näringsidkaren har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och exakt beskrivning av de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra för konsumenten att korrekt bedöma erbjudandet. Om näringsidkaren använder bilder är dessa en verklig representation av de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna. Typografiska och felaktigheter är dock inte bindande för näringsidkaren.

Alla bilder, specifikationer och information i erbjudanden är endast för orientering och kan inte leda till skadeståndsanspråk eller uppsägning av avtalet.

Produktbilder är en verklig representation av de erbjudna produkterna. Näringsidkaren kan dock inte garantera att de visas färgerna exakt motsvarar de faktiska färgerna på produkterna.

Varje överenskommelse görs med förbehåll för tillgängligheten av relevanta produkter.

Artikel 5 - Avtal

Avtalet ingås med förbehåll för bestämmelsen i punkt 4 så snart konsumenten accepterar erbjudandet och de däri angivna villkoren.

Om konsumenten elektroniskt har accepterat erbjudandet, bekräftar näringsidkaren omedelbart mottagandet av konsumentens elektroniska accept av erbjudandet. Så länge näringsidkaren inte har mottagit acceptansen kan konsumenten häva avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt kommer näringsidkaren att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker online-miljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer näringsidkaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Näringsidkaren kan - inom ramen för lagen - kontrollera om konsumenten kan fullgöra sina betalningsförpliktelser samt alla faktorer som är av betydelse för ett ansvarsfullt ingående av fjärravtalsavtalet. Om näringsidkaren på basis av denna undersökning har berättigade skäl att inte slutföra avtalet har han rätt att avvisa en beställning eller förfrågan och ange skälen eller fastställa särskilda villkor för avtalet.

Senast vid leverans av produkten, tjänsten eller det digitala innehållet till konsumenten måste näringsidkaren skriftligen eller på ett sätt som kan sparas på en permanent datalagring av konsumenten skicka följande information:

a. Besöksadressen till näringsidkaren dit konsumenten kan rikta klagomål; b. Villkoren för hur och på vilket sätt konsumenten kan utöva sin ångerrätt, eller en tydlig förklaring till rätten att ångra sig; c. Information om tillgänglig kundservice och garanti efter köpet; d. Information om hur konsumenten kan slutföra avtalet elektroniskt och om icke-tekniska medel för att identifiera konsumenten före avtalets ingående; e. Faktorer som är viktiga för avtalet enligt schemat, t.ex.: - Om eller hur avtalet ingås vid en viss tidpunkt - Om eller hur konsumenten får elektronisk tillgång till ingångna avtal; och - Hur konsumenten kan granska de uppgifter som han eller hon har överlämnat i samband med avtalet och, om det behövs, hur och på vilket sätt han eller hon kan korrigera dem innan avtalets ingående.

Omfattningen av förpliktelsen enligt stycke 1 beror på den ingångna överenskommelsen.