Returpolicy

Våra produkter ger inte de önskade positiva resultaten för dig? Oroa dig inte!

Vi gör vårt bästa för att säkerställa att alla våra produkter levereras till din belåtenhet. Ändå kan fel ibland inträffa.

Anpassade beställningar

Om du inte är nöjd med en produkt har du möjlighet att returnera eller byta den inom 30 dagar. Produkterna måste returneras i sitt ursprungliga skick med intakta märken och etiketter. Produkten får inte visa tecken på slitage. Vi förbehåller oss rätten att avvisa returnerade artiklar om vi misstänker att varorna redan har använts eller skadats utanför vårt fel.

För att utnyttja denna rättighet, kontakta oss på service@mouva.se. Därefter återbetalar vi det förfallna beställningsbeloppet inom 30 dagar efter att vi har mottagit din retur, förutsatt att produkten är i gott skick.

Återbetalningen omfattar det fulla inköpspriset, exklusive eventuella fraktkostnader. Fraktkostnader för retur av produkten till oss återbetalas inte.

Vänligen kontakta oss innan du returnerar något så att vi kan ge ytterligare instruktioner för returen och vara förberedda på att ta emot försändelsen.

Du har en ångerrätt på 30 dagar från mottagandet av produkten. Fristen börjar på dagen för mottagandet av din beställning. Produkten måste vara i sitt originalförpackning. Öppnade och oanvända produkter omfattas fortfarande av vår 30-dagars pengarna tillbaka-garanti. Om du returnerar oanvända produkter har du fortfarande rätt till återbetalning.

Felaktig produktleverans

Vi strävar efter att behandla alla beställningar korrekt. Tyvärr kan det ibland uppstå fel där vi skickar fel produkt till dig. Självklart kommer vi att korrigera detta och skicka den korrekta beställningen utan kostnad.

Skadade produkter vid mottagandet

Det är irriterande! Men det kan hända att din produkt skadas under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, kontakta oss inom 30 dagar efter att ha mottagit produkten. Returperioden löper tyvärr ut efter det.

För en snabbare lösning, skicka oss gärna ett mail med en bild där skadan tydligt syns. De mest optimala bilderna är de som tagits på en platt yta, där etiketten och felet tydligt syns. Vi använder denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika framtida fel.

För defekta produkter skickar vi alltid gratis ersättning första gången och kan tyvärr inte ge återbetalning. Om produkten är defekt andra gången kommer vi att återbetala det fulla köpbeloppet.

Måste jag betala returkostnader? Ja, alla kunder ansvarar själva för kostnaderna för sina returer. Vi rekommenderar att du skickar din retur med spårning eftersom vi inte kan hållas ansvariga för förlorade returer.

Kan jag returnera en produkt utan att kontakta er? Nej, du måste kontakta oss innan du skickar en retur eftersom returadressen kan skilja sig från den ursprungliga leveransadressen.

Återbetalningar

Vi kommer att informera dig så snart vi har mottagit och granskat din retur och meddela dig om återbetalningen har godkänts eller inte. Om den har godkänts kommer beloppet att återbetalas automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod. Observera att det kan ta en stund innan din bank eller kreditkortsleverantör bearbetar och bokför återbetalningen.

Förlorade eller stulna paket Mouva är inte ansvarig för förlorade eller stulna paket som har bekräftats levererade till den angivna adressen.

Skador och problem

Vänligen kontrollera din produkt noggrant vid mottagandet och kontakta omedelbart vår kundtjänst om något är fel eller om produkten är skadad så att vi kan hjälpa dig med en lösning.

När en beställning har skickats är det inte möjligt att avbryta den. Saknade information om leveransadress eller identifiering som leder till leveransfel eller förlorade paket är inte Mouvas ansvar.